اکوتوریسم و توسعه پایدار

گردشگری پیوند دهنده فرهنگ ها

گردشگری پیوند دهنده فرهنگ ها

آخرین نظرات
پیوندها

قلعه گچی دیشموک (شهرستان کهگیلویه)

يكشنبه, ۱۶ آذر ۱۳۹۳، ۱۰:۱۹ ق.ظ

قلعه گچی دیشموک

استان کهگیلویه وبویراحمد بخشی از سرزمین کهن ایران عزیزاست. که مجموعه‌ای از آستار باستانی این مرز و بوم را از دورترین دوران تاکنون در سینه خود حفظ کرده است. قلعه دیشموک یکی ازاین مجموعه‌های باارزش است که درمنطقه کهگیلویه قرار گرفته است. قلعه دیشموک بر بلندای صخره ای گچی واقع شده است.

ابعاد تقریبی آثار فوق در حدود 250*250 متر وارتفاع آثار در حدود 25 متر می‌باشدکه در نوع خود بینظیر است. در زیر قلعه آثاری وجود دارد که قدیم‌تر از خود قلعه است وبعدها قلعه بر روی خرابه‌های آن آثار ساخته شده است. نوع مصالح ساختمانی که در این قلعه بکار برده شده است عبارتند از سنگ وملاط گچ که دارای استحکام خوبی هستند. برای تأمین آب آشامیدنی ساکنین قلعه و راه ورودی قلعه، راهی خاص و زیر زمینی وجود داشته که بیش از۲۰۰متر طول دارد.

چون بعد از گذشت این همه سال هنوز اینطور پایدار مانده، از نظر مهندسی و طراحی بسیار جالب بوده است. قدمت این آثار به دوره‌های تاریخی واسلامی می‌رسد. این قلعه در در وسط شهر دیشموک قرار گرفته است. دراطراف قلعه طبیعت بسیار زیبا و چشم اندازهای زیادی وجود داردکه توجه هر بیننده ای را به خود جلب می‌کند. وهرساله گردشگران زیادی را از استانهای هم جوار(خوزستان-شیراز-بوشهر-اصفهان وچهارمحال بختیاری)به خود جذب می‌کند.





منبع :http://www.tishineh.com

نظرات  (۱)

۲۴ آذر ۹۳ ، ۱۳:۵۲ محمد محمدیان
وبلاگ زیبایی دارید
حقیقتا لذت بردم
موفق باشید
پاسخ:
سلام . ممنونم زنده و سلامت باشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی