اکوتوریسم و توسعه پایدار

گردشگری پیوند دهنده فرهنگ ها

گردشگری پیوند دهنده فرهنگ ها

آخرین نظرات
پیوندها

روستای مو گر مون (شهرستان لنده)

پنجشنبه, ۲۰ آذر ۱۳۹۳، ۱۱:۰۸ ب.ظ

روستای مو گرمون

در فاصله 5 کیلومتری ضلع شرقی شهرستان لنده منطقه ای زیبا و بکر واقع شده که موگرمون نام دارد و شامل روستاهای بنه علیاری(ده غندی)، دشت ناصری(قنبری)، راوک(علی برات)، نهضت، تل قلعه(ده تل)، گرداب سفلی و علیا، وحدت(گلال)، مله قاشکمری، مله آبگاوان، مورجن، ده نسه و دلکون است.


موگرمون که همزبان با شهرستان شدن لنده به بخش موگرمون ارتقاء یافت از ترکیب دو دهستان وحدت آباد و دهستان شیتاب به مرکزیت روستای شیتاب  تشکیل شده است..

«موگرمون» که به بهشت گمشده شهرت دارد همچون نگینی در شهرستان لنده و به تبع آن استان کهگیلویه و بویراحمد می‌درخشد و دارای جاذبه گردشگری و تفریحی مثل رودخانه جن بوده که با داشتن طبیعتی با درختان بسیار زیبا و آب زلالی که از دل کوه می‌جوشد تفرجگاه زیبا و دل‌نشینی را برای گردشگران به وجود آورده است.
طوایف غندی-تاماولی و(تامحب علی)، قنبری که هر سه از ایل بزرگ طیبی می‌باشند در این منطقه ساکن هستند.




تفرجگاه زیبا و دل نشینی را برای گردشگران بوجود آورده است. در کنار این رودخانه شالیزارهای برنج، درخت‌های طبیعی مورد که به شکل منظمی اطراف رودخانه را فرا گرفته، باغات و درختان طبیعی و بکر اطراف رودخانه  جلوه خاصی به این منطقه داده است.




همچنین وجود چندین طرح ماهی که به دلیل کیفیت و مرغوبیت ماهی(قزل آلا) از صادرکنندگان مهم ماهی به دیگر شهرهای استان و استان‌های همجوار می‌باشد. کوه سیاه که بعنوان  ییلاق مردم این منطقه می‌باشددارای تنوع زیست محیطی فراوانی است. درختان ثمری زیادی از جمله تندروک، محلو، موسیر،بلوط،بنه،انجیر،کاسنی،کارده،کرفس،دودوبره، گیاه معطر چویل،جاشیر و... در انجا می‌رویند. و زیستگاه جانورانی چون خرس ،پلنگ ، گراز،خرگوش، سنجاب ایرانی، جوجه تیغی و تعداد اندکی بزکوهی و انواع پرندگان نغمه سرا چون کبک و تیهو و انواع دارکوب و بلبل می‌باشد. که داشتن این ویژگی‌ها این منطقه را منحصر بفرد کرده است.از دیگر پتانسیل‌های این کوه که ارتفاع آن را 3200 متر تخمین زده اند وجود جاده مناسب و چاههای نفتی بسیاری است که سالهای زیادی است مد نظر وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران قرار دارد.



به هر حال اگر گذرتان به استان کهگیلویه و بویر احمد و شهرستان لنده افتاد حتما سری به موگرمون بزنید  مطمئن باشید که پشیمان نخواهید شد .



منبع:http://www.farsnews.com

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی