اکوتوریسم و توسعه پایدار

گردشگری پیوند دهنده فرهنگ ها

گردشگری پیوند دهنده فرهنگ ها

آخرین نظرات
پیوندها

شهر توریستی سی سخت
شهر سی‌سخت در 35 کیلومتری شهر یاسوج و یکی از شهرهای کهگیلویه و بویراحمد است. این شهر توریستی، دارای آب و هوایی کوهستانی و طبیعتی شگفت‌انگیز است که مسافران و گردشگران را مبهوت خود می ‌کند.

شهر توریستی سی‌سخت در دامنه کوه دنا بلندترین کوه رشته‌ کوه زاگرس واقع است به لحاظ داشتن جاذبه های دیدنی وچشم اندازهای حیرت انگیز از موقعیت گردشگری خاصی در استان و کشور بهره مند است.


منطقه گردشگری دشتک سی‌سخت



دشتک سی‌سخت  در8 کیلومتری غرب شهر توریستی سی‌سخت  در دامنه کوه دنا واقع شده است. دشتی سرسبز با طبیعتی روح انگیز ومکانی جهت تفریح وبازی های محلی وبا طبیعت بکر که اطراف آن از چنمزارهای طبیعی، درختان تنومند بلوط، بنه، بوته های خوشبو، گیاهان وحشی پوشیده است ونمایی از چهار قله اصلی دنا، قزل قله، برج آسمانی،مورگل و قاش مستان را بر فراز خود دارد. این دشت زیبا در فصل بهار و تابستان پذیرای خیل عظیمی از مسافران و گردشگران داخلی وخارجی است.



منطقه گردشگری خاریدان سی‌سخت


این منطقه زیبا در7 کیلومتری ضلع شمال غربی شهر سی‌سخت  واقع شده ودارای جاذبه های طبیعی متنوع از جمله وجود آبشار زیبای سیلاری، آبشار دره ناری، چشمه سمبلی و چشمه ریزک،وجود تنگه های زیبا وحیرت انگیز چون تنگ دره بن رود وگونه های گیاهی وجانوری متنوع وشگفتی های خارق العاده ای که به طور خدادادی در این منطقه وجود دارد موجب شده است که همه ساله مشتاقان طبیعت را مجذوب خود نمایید.



دریاچه کوه گل


این دریاچه در فاصله 6 کیلومتری ضلع شرقی شهر توریستی سی‌سخت  ودر یک کیلومتری اردوگاه تفریحی کوه گل قرار دارد. ویکی از جذابترین وزیبا ترین جاذبه های گردشگری استان است. این آبگیر زیبا و بکر در دل کوهستان و بر بستر پر آب و علف آن چشم انداز دلفریبی دارد که تنها با ره سپردن به این منطقه کوهستانی و قدری کوهپیمایی می توان به آن رسید.

دریاچه کوه گل در یک گودال طبیعی نشسته بر دامان کوهستان پدید آمده و با جای گرفتن قله های برفگیر در پس آن و علفزار طبیعی پیرامون آن منظره ای کم نظیر از یک دریاچه کوهستانی در پیش چشم جلوه گر می کند. منطقه ای کوهپایه ای با چشمه های جوشان و همیشگی و آبگیرها و آبشارهایی که هر یک به گونه ای نغمه های طبیعت را به گوش می رسانند. این تابلوی زیبای طبیعی در فصل زمستان پوشیده از برف ویخ و در فصل بهار وتابستان پوشیده ازگل های شقایق، گیاهان دارویی و وحشی  نظیر ریواس، آویشن، جاشیر ومحل اجتماع پرندگان مهاجر نظیر اردک کله سبز، انواع مرغابی، لک لک، حواصیل ودیگر پرندگان است.



چشمه میشی

این چشمه سحرانگیز و اسطوره ای به لحاظ موقعیت جغرافیایی در فاصله 5 کیلومتری شمال شرقی شهر سی‌سخت قرار گرفته است که در مرز غربی منطقه حفاظت شده دنا واقع شده و از ارتفاعات دنای سرچشمه می گیرد. سردی آب این چشمه به حدی است که تا فاصله 800 متری از محل جوشش نمی توان دست را در آن نگه داشت. آب زلال و گوارای آن خستگی هر رهگذری را از تن خارج می کند.

کمپینگ اقامتی، تفریحی بندان

 این مجموعه در مسیر جاده گردشگری کوه گل و گردنه بیژن در فاصله 2 کیلومتری شهرسی‌سخت واقع شده است و با برخورداری از چشم انداز بی نظیر ارتفاعات دنا  مکانی است که امکانات شهری و جاذبه حضور در کوهستان را با هم در خود دارد.


سوغات سی‌سخت

محصولات متنوع در دامنه دنا به ویژه عسل طبیعی، داروهای گیاهی، کشمش، گردو، آبغوره، کشک، انواع حبوبات و روغن ‌های محلی مرغوب و دیگر محصولات متنوع سوغات‌ های این شهر برای گردشگرانی است که این فصل سال را برای سفر به سی سخت انتخاب می کنند.



مسیر دسترسی

به طور کلی برای سفر به این شهر می ‌توانید از مسیر جاده یاسوج  ـ سی‌سخت و اصفهان ـ سمیرم ـ پاتاوه و مسیر کریک ـ سی‌سخت راهی شوید. علاوه بر این مسیر‌ها از طریق جاده گچساران ـ باشت ـ یاسوج ـ سی‌سخت، جاده شیراز ـ کاکان و یاسوج ـ سی‌سخت هم می‌ توان به این منطقه سفر کرد.


منبع: http://danakhabar.com

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی